Verzekeraar weigert tussenkomst bij val in winkel

 Een 70-jarige vrouw uit Ekeren draait zelf op voor de medische kosten na een zware val in een tuincentrum. De verzekeraar van de winkel komt niet tussen omdat de vrouw "wel zeer hoge hakken" gedragen zou hebben - iets wat ze zelf ontkent.

Al twee maanden herstelt Hilda Schamphelaere in een revalidatiecentrum in Brasschaat van een complexe dijbeenbreuk. Opgelopen tijdens één van haar vele bezoekjes aan tuincentrum Van Gastel in Ekeren. "Ik ben een fervent tuinierster en wilde er op 20 januari enkele oases kopen", vertelt de voormalige verpleegster. "Ter hoogte van de infobalie gleed ik uit in een plasje water vol witte bloemblaadjes. Ik knalde met mijn hoofd tegen een rek en viel op de grond op m'n heup en knie. Een verkoopster snelde onmiddellijk te hulp. Omdat de pijn ondraaglijk was, heb ik gevraagd een ambulance te bellen."

Een dag later werd de 70-jarige vrouw geopereerd. Ze kreeg enkele bouten en plaatjes in haar dijbeen. Een week later werd ze overgebracht naar het centrum waar ze vandaag nog altijd verblijft. De familie houdt er rekening mee dat Hilda niet meer volledig zal herstellen en altijd slecht te been zal zijn. Aangezien een blijvende handicap grote kosten met zich meebrengt - zoals een rolstoel, een andere wagen, een traplift en verbouwingen in huis - hoopten Hilda en haar echtgenoot Hugo op een financiële tussenkomst van de verzekeraar van tuincentrum Van Gastel. Een misrekening, zo blijkt nu. Want verzekeraar Ethias schrijft de vrouw letterlijk: "U liep volgens het personeel op zeer hoge hakken. Dit was volgens onze verzekerde de aanleiding tot de val. Wij verlenen geen tussenkomst in de schade."

De vrouw ontkent dit ten stelligste. Sinds een zware rugoperatie een jaar geleden kón ze immers geen hoge hakken meer dragen, zegt ze.

Bron: HLN - Klik hier om naar het artikel te gaan.

Terug

Nieuws & actualiteit